הרחקת יונים מהמרפסת

אם יש לכם מרפסת בבית, הבעיה בוודאי מוכרת לכם מקרוב – היונים. ולא סתם יונים, אלא התגודדות יונים של כמה פרטים בכל פעם עד לעתים שנדמה כי המרפסת שלכם הפכה ל”פרלמנט” היונים השכונתי. היונים נפוצות מאד בישראל ולמרות שהיונה נחשבת לסמל השלום, עצם התגודדות של כמה יונים במקום יכולה להוות מטרד לא נעים, שכן, הן עלולות ללכלך את המרפסת בשאריות לשלשת / נוצות), להחריש את המקום ולגרום לבעיות בריאותיות שונות (היונים עלולות להביא איתן מזיקים כמו קרציות, פרעושים וכו’). אם נשמע לכם מוכר, אזיי הגיע הזמן לומר שלום לסמל השלום ולבצע הרחקת יונים מהמרפסת ועכשיו! חשוב לציין כי היונים מתגודדות היכן שאפשר ולאו דווקא על המרפסת שלכם, ניתן לראותן על גגות בניינים או בתים, בין אם מבנים פרטיים או מסחריים וכן הרחקת יונים מתאימה לכל אחד ולכל עסק.

הרחקת יונים מהמרפסת

תוכן עניינים

האם אפשר להרחיק יונים מהמרפסת לצמיתות?

התשובה הקצרה (וגם הכנה) היא לא, לא ניתן להרחיק יונים מהמרפסת לצמיתות. יונים הן ציפורים נפוצות בישראל, והן תמיד ימצאו מקום לקנן ולהתגורר בו. עם זאת, ניתן להשתמש בשיטות שונות כדי להפחית את כמות היונים במרפסת שלכם, ולמנוע מהן לקנן שם, להלן כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להרחיק יונים מהמרפסת שלכם באופן עצמאי:

  • נקו את המרפסת באופן קבוע: יונים נמשכות למקומות מלוכלכים. אם תנקזו את המרפסת שלכם באופן קבוע (פעם בשבוע עד 10 ימים לערך/ בהתאם למצב), תפחיתו את הסיכוי שיונים יתיישבו שם.
  • סגרו את כל הפתחים במרפסת: יונים יכולות לעבור דרך פתחים קטנים (גם כאלו שנראים קטנים מדי). סגרו את כל הפתחים במרפסת שלכם כדי למנוע מהיונים להיכנס ובדקו מדי פעם תחזוקה.
  • הציבו צמחים במרפסת: צמחים יכולים לעזור להרחיק יונים. יונים לא אוהבות צמחים עם קוצים או עלים חדים, גשו למשתלה הקרובה אליכם ושאלו את המלצתו של המוכרן בנוגע לצמחים המתאימים לצורך שלכם, כך תרוויחו גם הרחקת יונים וגם יופי למרפסת.

מה הסיבות להתגודדות היונים במרפסת?

יונים הן ציפורים חברתיות ביותר, והן נוהגות להתגודד במקומות מוגנים ומספקים מזון. מרפסות יכולות להיות סביבות אטרקטיביות עבור יונים, מכיוון שהן מספקות את שני הדברים הלו ובשפע בין אם מדובר על מרפסת בבית פרטי או בבניין מגורים רב קומות.

להלן כמה סיבות מדוע יונים עשויות להתגודד במרפסת:

  • מרפסות הן מקומות מוגנים מפני טורפים, מזג אוויר ורעש.
  • במרפסות רבות ניתן למצוא מזון, כמו גרעיני דגנים, פירות וירקות.
  • מרפסות הן מקומות בהן ניתן למצוא מים, כמו גומות מים קטנות או צינורות (טפטפות לצמחים) דולפים.

ישנן עוד כמה סיבות העשויות להיות אטרקטיביות במיוחד עבור יונים:

  • מרפסות שמש: יונים אוהבות מקומות חמים ושטופי שמש.
  • מרפסות מוריקות: יונים אוהבות צמחים, מכיוון שהם מספקים להן מחסה ומקום לקנן (אגב, הן נוהגות לחזור אל אותו הקן בכל פעם מחדש).
  • מרפסות מרוהטות: לא רק בני האדם, גםיונים אוהבות לשבת על רהיטים, כמו שולחנות, כיסאות כורסאות, נדנדות.

מהן השיטות להרחקת יונים מהמרפסת?

הרחקת יונים מהמרפסת יכולה להיעשות בשני אופנים- עצמאי או ע”י מדביר / מרחיק יונים מקצועי. ככל שבעיית היונים חמורה אצלכם, כך תוכלו להחליט מתי והאם להזמין איש מקצוע מנוסה אשר יבצע את העבודה באופן מהיר ומקצועי. לעומת זאת במידה והבעיה נקודתית ואתם בוחרים להתמודד איתה באופן עצמאי, הנה מה שניתן לעשות לשם הרחקת יונים מהמרפסת:

  • הנחת דוקרנים: הדוקרנים מקשים על היונים לעמוד על המרפסת שלכם ובשוק ישנם שני סוגים של דוקרנים – מתכת או פלסטיק הניתנים לרכישה לפי אורך (דוקרני המתכת מגיעים בעיצוב זוויתי והפלסטיק בעיצוב ישר). את הדוקרנים ניתן להעמיד ולקבע על כל משטח ישר יציב (מעקות, אדני חלון).
  • פתיליות ריחניות: פתיליות פולטות ריח לא נעים הדוחה יונים.
  • פסלים בצורה של עורבים / ציפורים גדולות משמשים כמרחיקי יונים יעילים, הם יכולים להרתיע יונים מלקנן במרפסת שלכם.
  • הרחקת יונים אולטרה-סונית: אלו הם מכשירים ייעודיים להרחקת יונים המשמיעים קולות בתדרים גבוהים (אינם נשמעים אצל בני אדם) שהיונים נבהלות מהם ומתרחקות.

רשת: התקנת רשת במרפסת הינה פתרון קל ויעיל נגד יונים, יש לוודא תחזוקה תקופתית.

מהי השיטה המומלצת ביותר להרחקת יונים?

אם ניסיתם את כל השיטות האפשריות באופן עצמאי ועדיין לא הצלחתן למגר את תופעת ההתגודדות אצלכם, נדמה כי הגיע הזמן לתאם טיפול בבעיה עם חברת הדברות מקצועית המתמחה במתן פתרון יעילים לאורך זמן בכל הקשור להרחקת יונים מהמרפסת שלכם.

כאשר יגיע אליכם מרחיק יונים מקצועי ויבחן את המצב במרפסת, הוא יציע לכם את הפתרון הטוב ביותר עבורכם לטיפול מיטבי בבעיה. הטיפול המקצועי בבעיית היונים אינו לצמיתות ואחת לתקופה מומלץ לתחזק את האביזרים כך שתוכלו להיות שקטים ורגועים שאין לכם הפתעות לא נעימות במרפסת.

נשמח לתאם אצלכם פגישת ייעוץ במרפסת לבחינת המצב ולהמליץ על אופן הטיפול המקצועי בבעיית היונים שלכם.

 

זקוקים להדברה, מכל סוג שהיא?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בשעות הקרובות

×
דילוג לתוכן